FANDOM

Sten Mark
Стен 02.png

Самий поширений моделі Марк ІІ
Втрати 35
Магазин Від'ємний коробчастий дворядний з переходом в один ряд, місткістю 32 патрона
Патрони 9×19 мм
Темп стрільби 575 постр. / хв
Країна
Icon UK.png
Великобританія
Використовується
Автоматика Віддача вільного затвора, спусковий механізм дозволяє вести як одне, так і автоматичний вогонь
ствол шість нарізів з правим обертанням
Довжина ствола 198 мм
Загальна довжина 762 мм
Маса без патронів 4,0 кг
Стен 01.png

З дерев'яними прикладом і пістолетною рукояткою

Пістолет-кулемет Sten (Стен)

Простий у виготовленні, але дуже ефективний, дешевий і абсолютно національний пістолет-кулемет «Стен» був створений на початку 1940-х років в Англії.

Британська армія мала на той момент жорстокий брак зброї. Доходило до того, що на піхотну роту налічувалося 1-2 гвинтівки, а для обману німецьких шпигунів навчання проводилися з копіями гвинтівок Лі-Енфілд і пістолетів-кулеметів Томпсона, виструганими з дерева.

Гарольд Дж. Терпін (H.J. Turpin), конструктор Королівського заводу стрілецької зброї в Енфілд Лок, і директор Birmingham Small Arms Company (BSA), майор англійської армії Реджинальд Шеперд (R.V. Shepard) буквально «на швидку руку» протягом місяця розробили і створили перший дослідний зразок пістолета-кулемета Стен (Sten).

Перші літери прізвищ винахідників і визначили перші букви в назві зброї, а ось походження закінчення-en досі викликає суперечки серед дослідників. Найпоширеніша версія, що це перші букви від назви міста, де Стен був вперше випущений - Enfield (або від назви заводу, розташованого в цьому місті - Enfield Arsenal) . За іншими відомостями, згідно журналу розробок цієї моделі, -en походить від England, країни, що стала батьківщиною цієї зброї.

Простота конструкції давала можливість проводити окремі деталі першої моделі Стен'ів - Марк I - на застарілому обладнанні по всій Англії. Збірка ж проводилася в основному на Королівському артилерійському заводі в Фейзекерлі і на BSA в Енфілді. Попутно йшла доробка Стена, в результаті чого незабаром з'явився Стен Марк II. Собівартість цієї моделі в 1943 р. склала всього 5 доларів 20 центів за зразок. В 2 рази дорожче коштував більш ергономічний і стильний Секонд Патерн Марк II, який з 1942 р. випускав Лонг Бранч Арсенал в Канаді.

Спочатку англійські та канадські десантники не особливо шанували Стен. Солдати скаржилися, що в рукопашному бою його приклад гнувся, багнет погано кріпився, а сам пістолет-кулемет нерідко стріляв навіть після припинення натискання на спуск. Проте 19 серпня 1942 р. Стен відмінно зарекомендував себе у великому наступі поблизу укріпленого району Дьєпп, і завоював повагу військових.

З Стеном пов'язана воістину шпигунська історія часів Другої світової війни. Англійці скинули з повітря півмільйона Стен'ів бійцям руху Опору в захопленій німцями Європі. Однак зброя потрапила до рук німців. Знаменитий німецький диверсант Отто Скорцені, який користувався заступництвом самого фюрера, був вражений простотою Стена і навіть запропонував поставити його на озброєння німецької армії.

У жовтні 1944 р. на найбільшій німецькій збройовій фабриці «Маузер-Вєркє» (Mauser-Werke A.G.) було розгорнуто виробництво з винятковою ретельністю скопійованих Стенів. На копіях з німецькою педантичністю відтворювалися навіть клейма і написи англійською мовою. Замовником виступило Головне імперське управління безпеки (РСХА), яким керував Ернст Кальтенбруннер. Підроблений Стен німецького виробництва отримав назву «прилад Потсдам» (Potsdam Gerat).

Найдорожчий і найкращий варіант Стена, спочатку призначений для парашютно-десантних військ, - Марко V був створений в 1945 р. Коштував він цілих 19 доларів 81 цент, однак і в цьому випадку ціна Стена була в 6 разів нижче собівартості пістолета-кулемета Томпсона. Марко V був обладнаний дерев'яним прикладом, в результаті чого вага зброї зріс до 4 кг.

До кінця війни Стен стояв на озброєнні 2/3 британської армії, і до 1960-х років це було найбільш ходовий зброю у всіх англійських військових кампаніях - на Корейській війні, в Африці, в 1956 р. на Суецькому каналі. Деякі його варіанти навіть використовувалися американцями під час війни у В'єтнамі в 1970-х роках.

Копії Стена випускали в Аргентині, Австралії, Бельгії, Канаді, Індонезії, Ізраїлі, на Тайвані, в нацистської Німеччини та Нової Зеландії. Стен Марк II офіційно був в ходу в арміях Єгипту, Франції, Греції, Нідерландів, Норвегії та Туреччині.

Тактико-технічні характеристики пістолета-кулемета Sten
  • Калібр 9×19 мм
  • Автоматика Віддача вільного затвора, спусковий механізм дозволяє вести як одне, так і автоматичний вогонь
  • Магазин Від'ємний коробчастий дворядний з переходом в один ряд, місткістю 32 патрона
  • Темп стрільби 575 в/м
  • ствол шість нарізів з правим обертанням
  • Довжина ствола 198 мм
  • Загальна довжина 762 мм
  • Маса без патронів 4,0 кг
1 Нептун 003.png

У грі Medal of Honor: Allied Assault - Spearhead

У грі Medal of Honor: Allied Assault - Spearhead протагоніст висаджується на фермі сам, і в цей час змушений користуватися тією зброєю, що була отримана при посадці до літака. Це гвинтівка Лі-Енфілд, пістолет Кольт. В убитих німців він пвдбирає пістолет-кулемет MP-40.

Стен 10.png

А при зустрічі із загоном британських спецназівців їхній капітан змінює німецький пістолет-кулемет на рідний англійський Стен.

Стен Перезаряд 01.png

Перезарядження магазина

Дрібниці

  • Стен є улюбленою зброєю командира групи британських десантників з 6-тої британської пдд, якого в грі ми знаємо як Капітан/Foxhound
  • За умовами гри гравець підбирає до Стена набої полеглих ворогів з будь-якого автомата. Найчастіше це MP-40, хоча в реалі ці види зброї мають різні калібри і набої

Виноски

Випадкова вікі